۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

بهرام بیضایی از نگاه شهرام جعفری نژآد (معرفی کتاب)

عنوان کتاب: بهرام بیضایی

نویسنده: شهرام جعفری نژاد

ناشر: تهران ؛ نشر قصه

نوبت چاپ: چاپ اول

زمان انتشار: زمستان 1379

شمارگان: 2200 نسخه

تعداد صفحات: 130 برگ

سینمای ایران، با برخی نام ها همیشه ماندگار است، امیر نادری، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، ابراهیم حاتمی کیا، مسعود کیمیایی، پرویز کیمیاوی، و بسیاری کسان دیگر. در این میان «بهرام بیضایی» چهره ای منحصر به فرد است: نویسنده ی نمایشنامه، روایت و فیلمنامه؛ تدوین گر، کارگردان نمایش و سینما، تهیه کننده.

کتاب های فراوانی درباره ی «بهرام بیضایی» نوشته شده است، که نشانگر اهمیت «بیضایی» در سینما، و نمایش ایران است. کتاب «بهرام بیضایی» نوشته ی «شهرام جعفری نژاد» ، کتابی است که زندگی و کارنامه ی فرهنگی و هنری «بهرام بیضایی» را به خوبی بررسی کرده است. در این کتاب «شهرام جعفری نژاد» ، «بیضایی» را از ابتدای کارش تا آخرین نوشته هایش (تا سال 1379 – سال انتشار کتاب «بهرام بیضایی» -) پیگیری کرده، و کارنامه ی هنری «بیضایی» را برای ما باز گو می کند؛ و البته در انتهای کتاب، پیش از بخش «نمایه» ، «شهرام جعفری نژاد» سالشماری تهیه کرده از زندگی و کارنامه ی هنری و فرهنگی «بیضایی» با عنوان: «کارنامه بهرام بیضایی در یک نگاه» .

کتاب «بهرام بیضایی» کتابی مفید است برای همه ی دوستداران سینما، نمایش، متون نمایشی و فیلم نامه ها و به ویژه علاقه مندان به فیلم های بهرام بیضایی.

کاوه بهبودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر