سیاههی نوشتههای بخش «سینمای داستانی - نقد و بررسی»
آیا فقط بیضایی بیدار است؟
مخمصه، یک پلیسی پرزحمت (نقد و بررسی فیلم «مخمصه» ساخته ی «محمدعلی سجادی»
حکایت دود است و کُنده (نقد و بررسی «وقتی همه خوابیم» ساخته ی «بهرام بیضایی»
نسخه ای مدرن از داستان های کهن ایرانی (نقد و بررسی «سگ کشی« به کارگردانی «بهرام بیضایی»
نگاهی به فیلم «زندگی خصوصی شرلوک هولمز« با نگرشی به زندگی «کونان دویل» و «بیلی وایلدر» (نقد و بررسی شخصیت شرلوک هولمز در ادبیات داستانی- بازی ها و فیلم ها - با نگاهی ویژه به فیلم «زندگی خصوصی شرلوک هولمز» ساخته «بیلی وایلدر»
یک داستان بی نقص، یک فیلم بزرگ (تحلیلی بر بخش هایی از «شاهین مالت»، و با نگاهی به کلیت آن، به نویسندگی «دشیل همت» و به کارگردانی «جان هیوستن»)
«لیلیان» به روایت «لیلیان» (تحلیلی کوتاه بر فیلم «جولیا» به کارگردانی «فرد زینه مان»)
فیلمبرداری استادانه، در فیلم یک استاد (تحلیلی کوتاه بر بخش هایی از فیلم «وقتی همه خوابیم»، به لحاظ فیلمبرداری)
تحلیلی بر فیلم برداریِ «مرگ یزدگرد» به کارگردانی «بهرام بیضایی» و فیلمبرداریِ «مهرداد فخیمی»
شاعر در ستیزِ شاعر (تحلیلی بر فیلم «سیلویا» به کارگردانی «کریستین جفز»)
آیا فقط بیضایی بیدار است؟
مخمصه، یک پلیسی پرزحمت (نقد و بررسی فیلم «مخمصه» ساخته ی «محمدعلی سجادی»
حکایت دود است و کُنده (نقد و بررسی «وقتی همه خوابیم» ساخته ی «بهرام بیضایی»
نسخه ای مدرن از داستان های کهن ایرانی (نقد و بررسی «سگ کشی« به کارگردانی «بهرام بیضایی»
نگاهی به فیلم «زندگی خصوصی شرلوک هولمز« با نگرشی به زندگی «کونان دویل» و «بیلی وایلدر» (نقد و بررسی شخصیت شرلوک هولمز در ادبیات داستانی- بازی ها و فیلم ها - با نگاهی ویژه به فیلم «زندگی خصوصی شرلوک هولمز» ساخته «بیلی وایلدر»
یک داستان بی نقص، یک فیلم بزرگ (تحلیلی بر بخش هایی از «شاهین مالت»، و با نگاهی به کلیت آن، به نویسندگی «دشیل همت» و به کارگردانی «جان هیوستن»)
«لیلیان» به روایت «لیلیان» (تحلیلی کوتاه بر فیلم «جولیا» به کارگردانی «فرد زینه مان»)
فیلمبرداری استادانه، در فیلم یک استاد (تحلیلی کوتاه بر بخش هایی از فیلم «وقتی همه خوابیم»، به لحاظ فیلمبرداری)
تحلیلی بر فیلم برداریِ «مرگ یزدگرد» به کارگردانی «بهرام بیضایی» و فیلمبرداریِ «مهرداد فخیمی»
شاعر در ستیزِ شاعر (تحلیلی بر فیلم «سیلویا» به کارگردانی «کریستین جفز»)
آن چه از ایو می دانیم (تحلیلی بر فیلم «همه چیز درباره ی ایو» کارگردان ژوزف منکوویچ)
معلق در دستان هیچکاک؛ وقتی خود او تهیه کننده است (نقد و بررسی «پنجره عقبی» کاری از «آلفرد هیچکاک»)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر